Egyesületünk bemutatása Tagszervezeteink bemutatása Programjaink ismertetése Egyesületünk kiadványai Támogatóink Partnereink linkjei Elérhetõségeink Vissza  a főoldalra


Kedves M5 Iránt Érdeklődők !

A hétfői események óta nem érkeztem beszámolni mit is léptünk M5 ügyben. Sajnos még mindig nem tartunk ott, hogy a gépek elé érkezzünk feküdni, sajnos rossz szokás szerint még mindig a tárgyalásoknál, megbeszéléseknél tartunk. Az alábbi dolgok körvonalazódtak ki a héten:

1. A tervezőkig jutottunk, ahol szintén megkezdtük a tárgyalásokat a lehetséges módosításokról. Sajnos egyöntetű vélemény, hogy már mindenhez késő, nem lehet leállítani a gépezetet, volt harminc évünk a javaslatokra, meg különben is szakértők csinálták az egészet, szakértől hagyták jóvá, hogy jövünk mi ahhoz, hogy mindezt megkérdőjelezzük...

2. Beszéltünk cégekkel, akik légi felvételekkel tekintenék át, hogy hogyan is áll valóban az építkezés, részletesebb légi felvételekkel néznénk át a nyomvonalat stb. Tudom, hogy nehéz elhinni, azon akadtunk meg, hogy a már teljesen fekete, baráti 100 ezer forintot sem tudja kifizetni a Nimfea, mert nincs pénze. Mi szerettük volna ha ősszel fizethetünk (akkor talán lesz Kövice pénz), de ilyet még nem hallottak, pedig ez nagyon jó lett volna.

3. Szeretnénk egy részletes tanulmányt készíteni (készíttetni ?), az autópályák és ehhez hasonló nyomvonalas létesítmények biogeográfiai hatásairól, illetve ezek által az élőhely-fragmentációs hatásokról. Szerintünk (erről már beszélgettünk hétfőn a nemzeti parkban is), a különböző populációkra gyakorolt hatások bizonyításával tudnánk lépni abban, hogy bárhol, bármikor épülő ilyen létesítményeknek (pl. az autópálya-törvényben rögzítetten) meg kelljen őrizni az ökológiai folyosóként funkcionáló tájelemeket (pl. mesgyék, csatornák, gyepeknél átjárhatóság stb.). az autópályák kiemelésével, stb.
Ezekkel kapcsolatban már van adat (pl. menyétfélék esetében Gera Pali foglalkozott), de jó lenne több, illetve jó lenne, ha politikai színtéren is elismert kutatói műhely (vagy kutató) adná a nevét az ügyhöz.

4. Ezen gondolatot továbbfűzve, a Levegő Munkacsoport több nagyon hasznos anyagának felhasználásával elkezdtük megnézni, hogy hol, hogyan lehetne akár alkotmánybírósági szinten is kikezdeni az autópálya-törvényt (mikor ezt mondom - bocs a konyhanyelvért -, akkor gondolok a 2003. évi CXXVIII. törvényre, a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről), amihez néhány AB határozat már használható (ld. Zengő).

5. Előkészítettünk egy a hétfő napra tervezett sajtókommünikét az esetben, hogy javítsuk az egésznek a társadalmi kommunikációját. Én ugyan már a héten mentem élő műsorba, és adtam két riportot, de ez semmi. Hétfőre bővebb, nagyobb durranást tervezünk, aminek lebonyolításához kaptunk felajánlott segítséget.

6. M5, de inkább általában autópálya ügyben kisebb civil összefogást sikerül kreálni, ami a jelen helyzettől függetlenül áttekinti a következő fejlesztéseket, hogy felkészüljön szervezettebben történő megelőzésre.

7. Más listákon elterjedt a híre, hogy hétfőn Szegeden lehetne elmenni a PM hivatalba M5 ügyben egy meghallgatásra. Ide jó lenne, ha minél többen mennének (sajnos én nem tudok ott lenni).

8. A hét utolsó híre: egyik pártnak megjelent politikai hirdetési szövege: "aki autópályát épít, az országot épít..."

Ennyi volt a hét. Nem sok sajnos, de ennyi tellett, innen folytatjuk.

Üdvözlettel:

Sallai R. Benedek

 
 

Vissza a lap tetejére

 
- Copyright Nimfea TE 2001. - Design by LUPUS -