Helyi termék-képzés: ökoturisztika – marketing – lekvár – fűszer!
Az elmúlt hétvégén a térség ökoturisztikai értékeiről, valamint a helyi termékek turisztikához való kapcsolódásáról esett szó Szász Béla előadásában, aki beszélt arról a helyi civil- és gazdasági szereplők által kidolgozott és megvalósítani kívánt gazdaságfejlesztési elképzelésről is, mely a Túrkeve-környéki helyi termékek értékesítésének lehetőségeit kívánja szélesíteni (helyi termék bolt, webáruház, tejfeldolgozás).
Asztalos Csilla a marketing és piac alapfogalmairól, a piaci szereplőkről, a marketing- és piackutatás feladatairól, főbb módszereiről és a helyi termékekhez kapcsolódó lehetséges marketingstratégiákról tartott előadást. A résztvevők a marketingtervezés lépéseit kiscsoportos feladatmegoldás keretében is gyakorolhatták.
November 24-én igen érdekes helyszínekre látogattunk. Vácrátóton Papp Miklós várta a képzés résztvevőit, aki kézműves lekvárjaival, szörpjeivel vált országos elismertségű termelővé. A házigazda nagy szakértelemmel beszélt termékei alapanyagairól, azok élettani-, egészségmegőrzési hatásairól, és megmutatta a „boszorkánykonyhát”: az alapanyagok feldolgozásának és a termékek elkészítésének helyszínét, eszközeit is. A Papp Lekvár Manufaktúra kínálatának bemutatása során szó esett a termékmarketing általuk használt módszereiről, valamint lehetőség nyílt olyan különleges lekvárok megkóstolására is, mint a som, a fekete berkenye vagy a homoktövis.
Gödöllőn a Novus Natura Manufacturához látogattunk, ahol Glück Edit és Glück Györgyné vezette be a hallgatókat a fűszerek izgalmas világába. A családi manufaktúra jelenleg 140 különböző fűszerrel foglalkozik, változatos fűszerkeverékeik mára az egyedi és természetes ízvilágot előnyben részesítő, só-, tartósítószer- és színezékmentes konyha kedvelt alapanyagai lettek. Nagy hangsúlyt fektetnek a termékek csomagolására, mely kézzel történik – ezáltal is vigyázva a növények eredeti értékeinek megőrzésére.