|
Magyar
viszonyok, átlagfelhasználó
Egy 2001-ben végzett felmérés alapján, az aktív netezők több mint a fele
a 18 és 29 év közötti korosztályhoz tartozik. Tíz százalék a 18 év alattiak,
húsz a 30-39 évesek aránya. A 40-49 évesek a netezők tizenkét százalékát,
az 50 felettiek pedig csupán a hat százalékát teszik ki. Az Internetezők
több mint a fele diplomás, vagy főiskolai, egyetemi hallgató.
A rendszeresen internetezők 44%-a a fővárosban él, további 36% városlakó.
A kutatás megerősítette azt a feltételezést, hogy aki egyszer kipróbálta,
megtapasztalta az Internet nyújtotta lehetőségeket, az elöbb-utóbb rendszeres
használóvá válik.
Az előzőekből kiderül, hogy azok a szervezetek, melyek tevékenységi területe
a falvakra, kis településekre koncentrálódik, célközönsége az idősebb
korosztály - nem dönt okosan, ha csak az internetre koncentrál kommunikációja
során.
Persze nem lesz ez mindíg így. Az internetre hatványozottan igaz a rendkívül
gyors, dinamikus átalakulás. A technikai, technológiai, szemléletbeli
változás napról-napra, hónapról-hónapra alakítja a világhálót. Ami tegnap
bíztató próbálkozás, ma bevett gyakorlat, holnap lassú, unalmas múlt.
Felhasználói
magatartás
Egy amerikai kutatás szerint a felhasználók kevesebb mint 10%-a használja
a gördítés lehetőségét. Azokat az információkat, amelyeket a legfontosabbnak
ítélünk célszerű a képernyő legfelső, legértékesebb 640x480 felületére
elhelyezni.
A hálón nagyon kevesen olvasnak szóról szóra a többség pásztázva olvas.
10 mp a tűréshatár, ennyit hajlandó egy átlagfelhasználó várni, de az
ideális letöltési idő 3mp alatt van.
Furcsának tünhet az Internet tárgyalása során - legújabb, legdinamikusabb,
XX-XXI. századi média -, de használhatósági tesztek bizonyítják, hogy
nő a neten a konzervativizmus. Az átlag felhasználó előnyben részesíti
a hagyományos, jól ismert struktúrákat.
|
|