|
Miért érdemes
megjelenni az Interneten
Minden
szervezetnek ki kell alakítania a saját imázsát, amit a nagyközönség
felé közvetít, amivel a szervezetet azonosítják. Tükrözi az alapítók,
illetve a tagok szándékait, tevékenységünket. Ez nem csupán a külsőségeket,
- egy logó vagy agy szín kiválasztását - hanem egész magatartásunkat,
(köz)szereplésünket jelenti. A munkatársainkban, partnereinkben, a társadalomban
szervezetünkről kialakult képet számtalan eszközzel, különböző módon
formálhatjuk. Ezen eszközök egyike az Interneten való megjelenés, mint
a legdinamikusabbam fejlődő média, ahol erősíthetjük, vagy gyengíthetjük
a már meglévő, kialakult képet. Egy szervezet életében semmilyen kommunikációs
program nem lehet öncélú, része kell, hogy legyen egy egységes stratégiának,
követnie kell az alapvető célokat.
A következőkben
a teljesség igénye nélkül sorolunk fel néhány érvet a megjelenés mellett.
Abból a feltevésből indultunk ki, hogy célközönségünk rendelkezik
Interneteléréssel.
- Az
egész világon közel 1 milliárd ember használja az Internetet. Magyarországon
több mint 1,5 millió rendszeres Internetezőt tartanak számon.
- Az
Internet viszonylag kis ráfordítással, gyakorlatilag korlátlan helyet
kínál tevékenységünk megismertetéséhez.
- A világhálóra
feltett tartalom éjjel-nappal elérhető.
- Az
információ bármikor módosítható, rugalmas, naprakész szolgáltatást
nyújtva.
- Nem
számítanak határok, a világ bármely részéről elérhető.
- A technológiai
lehetőséget kínál a szöveges információk mellett, képek, hangok, mozgóképek,
valósidejű információk továbbítására.
- Nagyon
sok civil szervezet alapvető céljai között szerepel a környezeti tudatosság
növelése, a környezeti nevelés. Magyarországon is teljesen hétköznapi,
hogy már az általános iskolában megtanulják a gyerekek az Internet
használatát. A jövő döntéshozóinak mindennapi elfoglaltság a világháló
felkeresése...
Az Internet
nem használható mindíg és mindenre, de sok esetben könnyítheti meg kommunikációs
feladatainkat. Viszonylag kis anyagi ráfordítással hasznos eszköz lehet
szervezetünk céljainak eléréséhez.
|
|